STS Administrationsmodul er frigivet i eksternt testmiljø

Fra den 1. november 2017 kan leverandører og myndigheder benytte STS Administrationsmodul i et eksternt testmiljø.

Med lanceringen af STS Administrationsmodul er det muligt for leverandører og myndigheder selv at administrere opgaver som fx indgåelse af serviceaftaler og oprettelse af it-systemer, jobfunktionsroller og brugersystemroller.

De it-systemer, der fremadrettet skal administreres i det nye Administrationsmodul, er de systemer, som er migreret fra Serviceplatformen, Security Token Service og Context Handleren (se listen over hvilke it-systemer det drejer sig om her). It-systemer, der kun findes på Serviceplatformen, skal fortsat administreres i Serviceplatformen administrationsmodul. Disse systemer bliver migreret til STS Administrationsmodul i løbet af 1. kvartal 2018.

Med STS Administrationsmodul, vil den Kogebog, der hidtil har understøttet processen for indgåelse af aftaler på Serviceplatformen, Security Token Service og Context Handleren, ikke længere være gældende.

Vejledninger og tilbagemeldinger om fejl og ændringsønsker

Vejledninger til hvordan man som leverandør og myndighed tilgår og anvender STS Administrationsmodul kan hentes på KDI’s hjemmeside.

Fejl og mangler, der afdækkes i forbindelse med brug af Administrationsmodulet, skal indrapporteres i denne skabelon og sendes til Serviceplatformens helpdesk via helpdesk@serviceplatformen.dk

Hvis der er ændringsønsker til Administrationsmodulet skal følgende formular benyttes og sendes til serviceplatformen@kombit.dk. Herefter vil KOMBIT gennemgå ændringsønskerne og vende tilbage på mail med en status til afsenderen.

Den næste release af STS Administrationsmodul (v2.1) på det eksterne testmiljø, er planlagt til idriftsættelse den 10. november 2017. Releasen inkluderer enkelte justeringer i brugergrænsefladen og fejlrettelser.

Når der er fastlagt en endelig dato for, hvornår der åbnes for anvendelse af Administrationsmodulet i produktionsmiljøet, meldes datoen og lukketider ud i en separat nyhed. Den endelige plan forventes fastlagt i løbet af uge 45.

 

Kontakt

Chefkonsulent / It-konsulent
3268 0493